www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

BAYRAMINIZ  KABUS OLMASIN!

   Ramazan ayı boyunca  beslenme ve uyku düzenimizde değişiklik kilo alma ve metabolizmada yavaşlamalara neden olmaktadır. Bayramla beraber normal yeme düzenine geçerken sağlıklı beslenme ilkelerine dikkat etmeliyiz.Ramazan ayı boyunca 2-3 öğün tüketilerek yavaşlayan metabolizmamızı  hızlandırmak için aşağıda vereceğim  püf noktalarına dikkat etmeliyiz. 

Ramazan ayında yavaşlamış metabolizmayı canlandırmak için;

     Vücudumuzun ramazan ayında azalan vücut suyunu arttırmak  için en az 2 litre su tüketmeliyiz. Ayrıca az şekerli limonata, tansiyon rahatsızlığı olmayan bireyler için doğal mineralli su ,az şekerli komposto ve soğuk bitki çayları tüketilebilinir.
        Yaz ayında bol bulunan;  lif, vitamin ve mineral içeriği yüksek olan ve vücudumuzu çalıştıran sebze ve meyvelerden tüketimimizi arttırmalıyız. Özellikle lif ve su içeriği yüksek olan karpuz ve kavunu miktarlarına dikkat ederek tüketmeliyiz.
      Ramazan ayında 2-3 olan öğün sayısıyla yavaşlayan metabolizmayı 5-6 öğüne çıkararak vücudumuzun çalışmasını arttırmalıyız.
      Ramazanda yavaşlayan bünyemizi hızlandırmak için bayram sabahından başlayarak öğünlerimizi düzenlemeliyiz. Bayram sabahı hafif kahvaltıyla güne başlamalıyız.
 
 Ramazan ayında öğün sayısının düşmesi ve geç yenen iftar yemekleriyle artan kiloları bayramda da artışa neden olmamak için;
       Şeker bayramının adı üzerindeki ikramlarından olan şeker, çikolata ve şekerlemelerden uzak durmalıyız. Yoğun kalori içeriklerini dikkate alarak tüketmeliyiz. İkram edilen çikolata ve şekerleri her ikram edildiğinde almamak veya alınan şekerlerin çantalarda saklanması diğer bir seçenektir.      Çikolata ve şekerler özellikle şeker rahatsızlığı ve karaciğer yağlanması olan bireyler olmak üzere ramazan ayında metobolizması yavaşlamış olan bireylerde sıkıntılara neden olabilir.
         Şeker bayramının diğer olmazsa olmaz ikramlarından olan baklava, sarma ve börek ikramlarından ölçülü tüketmeye dikkat etmeliyiz. İkramları hazırlarkende porsiyonları küçültmeliyiz.
         Özellikle şerbetli tatlılar hem şeker hemde yağ içeriği yüksek olduğu için şekerimizi aniden yükselterek vüzudumuzda dengesizlik yaratabilir. Bu yüzden ikram edilen tatlıları daha az porsiyonlarda istemeliyiz. Ayrıca dengelemek için soğuk yaz içeceklerinden ayranı ikramlarımzıdan eksik etmemeliyiz.
        Sarmalar böreklere oranla sebze içerdikleri için daha az kaloriye sahiptirler. Fakat tüketim miktarını arttımamalıyız.4 adet sarmanın 120 kalori olduğu bilerek tüketmeliyiz.
         Bayramda ziyaretlerden sonra fazla alınan kalorileri dengelemek için orta tempoda 45 dakika yürüyüşler yaparak hem sindirim sistemimizi rahatlatmış hemde kilomuzu dengede tutmuş oluruz,

Bayram boyunca kronik rahatsızlıkları olan kişiler özellikle şerbetli tatlı ve ağır yemeklerden uzak durmaya özen göstermelidirler. Çünkü ağır yemeklerin ve tatlıların sindirimi sırasında zorlanan vücutta şeker tansiyon yükseliğine de neden olabilmektedir. Bayramda özelikle şeker, tansiyon ve kalp hastaları diyetlerine dikkat etmelidir.
       Ağız tadıyla keyifli Bayramlar ....

Özel Tekirdağ Yaşam Hastanesi
Begüm Gülçin
Beslenme ve Diyet Uzmanı

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi