www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

Diyetisyen Begüm GÜLÇİN' den Altın Öneriler....

Ramazanı yaz aylarında karşıladığımız şu günlerde nasıl beslenmeliyiz ki rahat bir ramazan geçirelim...

Ramazanda sahur en önemli öğünümüzdür. Sahurda alınan besinlerle vücut gün boyu çalışmasını sürdürür. Eğer gerekli besinleri sahurda alamazsak; gün boyu yorgunluk, bitkinlik, halsizlik gibi şikayetler ile karşılaşabiliriz. Sahurda bizi rahatsız edicek besinler tüketirsek gün boyu mide yanması reflü susuzluk gibi sorunlarla karşılabiliriz.

Gece metabolizmamızın yavaşladığını unutmamalıyız. Ağır etli ve yağlı yemekler tercih etmemeli; onların yerine sahurda hafif yiyecekleri tercih etmeliyiz.

Sahurda nasıl beslenmeliyiz ???

Sahurda yenilen yemekler gün boyu vücudumuzda dengeyi sağlayacağı için proteinden zengin ve tokluk süremizi arttıracak besinler tercih etmeliyiz. Bu besinleri inceleyelim...

Yumurta: Anne sütünden sonra en kaliteli protein olan yumurta sahurda yenilirse gün boyu tokluk hissi sağlanabilir. Fakat kalp damar hastalıkları ve kolesterol yükseklikleri olan bireyler yumurtayı haftada iki kez tüketebilirler.

Peynir: Sahurda tok kalmak ve protein ihtiyacımızı karşılamak için kullanabileceğimiz diğer bir besin de peynirdir. Peynir seçerken tuz oranın ve yağ oranın yüksek olmamasına dikkat etmeliyiz.

Süt -Yoğurt: Günlük kalsiyum ihtiyacımızı karşılamak ve sıvı alımını dengelemek için kullanabiliriz. Sahurda ve iftarda 1 su bardağı kadar süt veya yoğurt tüketmeliyiz.

Çorbalar: Sahurda ve iftarda rahatlıkla tüketebileceğimiz besinlerin başında çorbalar gelmektedir. Hafif olmaları nedeniyle ve mideyi yormadığı için güvenle tüketebiliriz. Sahurda özellikle besleyici içeriği daha yüksek tarhana, yoğurt ve terbiyeli çorbaları tercih etmeliyiz.

Ceviz: Yağlı tohumlardan yağ içeriği besleyici olan ceviz sahurda rahatlıkla yenebilir. Yağ içerikli besinler mide boşalmasını geciktireceği için tokluk süremizi arttırmış oluruz. Çok besleyici olan cevizi yerken kilo almak istemiyorsak miktarına çok dikkat etmeliyiz.

Ekmek: Sahurda yediğimiz lif içeriği yüksek ekmekler gün boyu tok kalmamızı sağlar. Ekmeğimizi tahıllı ekmeklerden seçersek tokluk süremiz uzar.

Salata: Sebzeler lif içerikleri yüksek oldukları için yiyeceklerin midede kalma süresini uzatarak daha tok durmamızı sağlar. Daha sağlıklı bir ramazan için vitamin ve mineral kaynağı salatalarımızı soframızdan eksik etmemeliyiz.

Tarçın : Kan şekeri dengemizi sağladığı için diyetlerde sık sık kullandığımız tarçın ramazan ayında da tokluk süremizi uzatmak için ideal. Çaylarımıza, yoğurda ve sütümüze ekleyebiliriz.

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi