www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENEREK KİLO ALMAMAK MÜMKÜN !!!

Diyetisyen Begüm GÜLÇİN' den Altın Öneriler....

Ramazan bu yıl çok sıcak aylardan biri olan temmuz ayında başlıyor. Hem sıcak hem de uzun günlerde oruç tutmak daha da zorlaşıyor. Ramazanda sağlıklı beslenerek ve vereceğim püf noktalarına dikkat ederek bu ayı en rahat şekilde geçirilmesini sağlayabiliriz. Ramazanda en büyük tuzaklardan biri tüm gün aç olan bünyenin normalde bir öğünde yiyemeyeceği kadar iftara hazırlık yapılmasıdır. Bu yüzden ramazan ayı boyunca porsiyonlarımıza dikkat etmeliyiz. Ramazanda yapılan hatalarda biride aç kalarak oruç tutmaktır. Bu kişilerde yorgunluk, halsizlik, iş gücünde düşme şeker ve tansiyonda ani düşmeler gözlemlenebilir bu yüzden düzenli bir beslenme proğramı uygulamalıyız

  • Orucunuzu su, hurma ve zeytinle açmalıyız . Böylece tüm gün aç kalan vücut yemeklere geçmeden önce rahatlamış olur.
  • İftarda menü düzenimiz çorba, et, sebze yemeği ve az miktarda pilav ve makarna şeklinde olmalıdır
  • Sahursuz oruç tutmayın. Gece yatmadan önce yenilip oruca kalkılmadığı zaman kişilerde hazımsızlık, midede yanma şikayetleri gözlenebilir. Bu yüzden sahura kalkılmalıdır.
  • Ramazan ayında kişilerde vitamin ve mineral ihtiyacı azalmaz bu ayda sebze ve meyve tüketimini azaltmamalıyız.
  • İftar ile sahur arasına küçük ara öğünler eklenmeli ve bu öğünlerde meyve , süt, sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Böylece bir hem bir defada fazla miktarda yemenin vereceği olumsuzluklar engellenmeli hem de yavaşlayan metabolizmaya destek olunmalıdır.
  • Kan şekerini ani yükseltebilecek ve kalori bombası olan kızartma hamur işleri, şerbetli tatlılardan kaçınmalıyız.
  • Ramazanda metabolizmamızın yavaşlamaması için en az 4 öğün yapmalıyız. İftardan sonra iki ara öğün tüketmeliyiz.
  • Sahurda ağır yemekler yerine erken kahvaltı şeklinde düzenlemeliyiz. Bizi tok tutacak protein ağırlıklı yiyecekler olan peynir , süt, yoğurt ve süt tüketimine dikkat etmeliyiz
  • Ramazanda çok sıcakla birlikte su kaybı olabileceği için kişilerin en az 2-2,5 l ( 12-14 su bardağı) su içilmelidir
  • Ramazanda çay, kahve ve gazlı içecek tüketimi sınırlandırılmalıdır. Çay ve kahvenin içinde bulunan kafein adlı madde vücuttan su atımını sağladığı için ramazanda vücudumuzun susuz kalmasına neden olabilir.
  • İftardan bir saat sonra yapılacak 30 dakikalık yürüyüşler hem hazımsızlık probleminin giderilmesi hem de kilo alımının önlenmesi için yapılmalıdır.
  • Sağlıklı bir ramazan geçirmeniz dileğiyle…

    Diyetisyen Begüm Gülçin

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi