www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

KİRAZIN FAYDALARI SAYMAKLA BİTMİYOR...

Özel Tekirdağ Yaşam Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Begüm GÜLÇİN , “Yaz aylarının vazgeçilmez meyvelerinden olan kirazın beyin sağlığından sindirim sorunlarına kadar birçok hastalığa iyi geldiğini ” belirtti.

Yazın gelmesiyle meyve ve sebze tüketimimiz artmaktadır. Haziran ayında Tekirdağ ilinde festivalini yaptığımız kiraz mevsim boyunca her yaştan herkesin severek yediği meyveler arasındadır. Gülgiller ailesinden kiraz birçok vitamin ve mineral içerir. Zayıflamada son yıllarda kirazın kullanılmasını çok sık duymaktayız. Kirazın sapları idrar söktürücü olarak kullanılmaktadır. Fakat dozuna dikkat edilmeli, kronik rahatsızlıkları bulunan kişiler tüketmemelidir. Kirazı diyetlerimizde ara öğün olarak afiyetle yiyebiliriz.

Dallardan topladığımız ve avuç avuç yediğimiz kirazın faydalarını inceleyelim:

  • • İçerdiği A vitamini sayesinde göz sağlığının korunmasını sağlar. Cildimizi güzelleştirir. Çocuklarda büyümeye yardımcıdır.
  • C vitamini içerir; kan damarlarımızın sağlığını korur. Vücudumuzu enfeksiyon, bakteri ve toksinlerden arındırır
  • • Yüksek pektin ve çözülebilir lif sayesinde, kolesterolü düşürücü etki gösterir. Kabızlığa iyi gelir.
  • • Kirazın bir diğer faydası ise potasyum içerdiği için vücut elektrolit dengesini düzenlemesidir. Tansiyonumuzu düşürmek için sarı kabuklu meyveler ile kullanılabilir.
  • • Antisiyanin içeriği, kalp ve damar hastalıkları riskini de azaltır.
  • • Yapısında bolca fosfor bulunduran bu meyve, sinirlerin kuvvetlenmesini, dolayısıyla sakinleşmenizi de sağlar.
  • • Yapılan çalışmalarda düzenli kiraz tüketiminin Alzheimer rahatsızlığını önlediği bulunmuştur.
  • • İdrar söktürücü özelliği ile böbrek dostu olan kiraz, taş ve kum oluşumunu da önler.
  • İçerdiği antioksidanlar sayesinde cildimizi korur, kansere karşı koruyucudur. Her gün bir avuç kiraz yiyerek kansere yakalanma ihtimalimizi azaltabiliriz
  • • Kirazda bulunan flavonoidler, eklem sağlığı açısından faydalıdır. Gut ve romatoid artrit gibi eklem rahatsızlığı olan bireylerde kiraz tüketimi hastanın yakınmalarını azaltabilir.

Kirazın hoşafı ve reçeli yapılabilmektedir. Kilo almamak için az şekerli reçel ve hoşafları tercih etmeliyiz. Yaz meyvelerimizden kirazı kalorisine dikkat ederek yemeliyiz.

100 gram (Bir avuç) kirazın besin değeri:

Enerji: 70 kkal Protein: 1.3 gr. Karbonhidrat: 16 gr. Lif: 1,5gr. C vitamini:10 mg. Potasyum:170 mg. Kalsiyum:11 mg.

Sağlıklı Günler Dilerim, Begüm GÜLÇİN Beslenme ve Diyet Uzmanı

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi