www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

Kışın Beslenmeye Dikkat

Kış aylarının etkilerinin gözlenmeye başladığı bu günlerde aklımıza beslenmeyle ilgili birçok soru gelmektedir. Havaların soğumaya başlaması ve gündüzlerin kısalması ile birlikte kişilerde fiziksel aktivite azalmakta ve evde geçirilen vaktin artmasıyla birlikte atıştırmalıkların tüketimi artmakta ve bu süreçtede kişiler kilo almaktadır.

Ayrıca havaların soğumasıyla birlikte kış hastalıkları( grip, soğuk algınlığı, nezle vb. ) hastalıklarda artış gözlemlenmektedir. Peki bu süreci önlemek ve kışı daha sağlıklı geçirebilmek için neler yapılabiliriz?

1.Havaların soğumasıyla azalan sıvı tüketimini arttırmalıyız. Su kış ;aylarında oluşan hastalıklarda vücudun ısısını dengelemek ve toksinlerin atılması için gereklidir.Günde 2-2.5 litre su tüketimine özen göstermeliyiz. Sıvı tüketimini arttırmak için şekersiz bitki çaylarını tercih etmeliyiz. 2.Gecelerin uzamasıyla artan atıştırmalık tüketimini taze ve kuru meyveler, leblebi gibi daha sağlıklı atıştırmalıklarla değiştirmeliyiz 3.Kış aylarında beslenmemizdeki diğer bir değişiklik yağ kullamının artmasıdır. Kullanılan yağ miktarını azaltmak için kızartma yapmak yerine haşlama ve fırında pişirme yöntemini tercih etmeliyiz. 4.Kışın gelmesiyle sofralarımızda daha çok görmeye başladığımız kurubaklagil yemekleri; kurubaklagillerin lifli yapısından dolayı tokluk hissi sağlamaktadır. Kışın kilo almamak için haftada 2-3 gün kurubaklagillerden yapılan salataları, yemekleri ve çorbaları tüketebiliriz. 5.Kışın gelmesiyle oluşan hastalıklarda (grip, soğuk algınlığı, nezle vb. ) C vitamini tüketimine özen göstermeliyiz.Özellikle ateşli hastalıklarda C vitamini gereksinimi artmaktadır. Bu yüzden C vitamini kaynağı olan;koyu yeşil yapraklı sebzeler , karnabahar , brokoli , turuçgiller ( portakal , limon, mandalina ) gibi sebze ve meyvelerin tüketimi arttırılmalıdır. Bu vitaminleri preperat ( hap) şeklinde almak yerine sebze ve meyvelerden alımını tercih etmeliyiz. 6.Kış hastalıklarıyla savaşımızda bize yardımcı olan diğer vitamin ise ; A vitaminidir. A vitamini bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hastalıklara yakalanma riskimizi azaltır. En çok kırmızı sarı sebzelerde ve koyu yeşil yapraklı sebze tüketimize özen göstererek hastalıklara yakalanma riskimizi azaltmış oluruz.

Vitamin Çorbası

1 bardak yarım yağlı süt 1-2 yaprak lahana 1 demet brokoli 2 yemek kaşığı bulgur, 1 küçük boy havuç 1 küçük kereviz ( sapıyla) 1 yemek kaşığı zeytin yağı 1 çay kaşığı karabiber

Tüm sebzeleri yıkayıp küp şeklinde doğrayın ve yumuşayınvcaya kadar kaynatın.Sebzeler yumuşamaya başlayınca bulguru ilave edin.Pişmeye yakın , süt ve zeytin yağını ilave edin . Düşük kalorili, A ve C vitamini kaynağı çorbanız afiyet olsun....

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi