www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

Sağlıklı beslenmeyle daha başarılı çocuklar

Okullar başladı ve aileleri tatlı bir telaş aldı. Okul kayıtları okul hazırlıklarıyla beraber anne ve babaların aklına takılan diğer bir konu çocuklar okulda nasıl besleniyor. Evde sağlıklı ve taze besinlerle beslenen çocuklarımız okulda neler yiyorlar? Çocukların sağlıklı ve hijyenik gıdalarla beslenmesi için neler yapabiliriz?

Beslenme alışkanlığı kazandırılmalı?

Bu yaş çocuklarında besin seçiminde ailenin etkisi azalırken çevrenin etkisi artmaktadır. Okula başlama ile birlikte dış çevreyle iletişim ile birlikte kendi başına para harcama ve gıda seçimleri ve satın alma başlar. Çocuğun parasını harcamada medya, reklamlar, arkadaş çevresi ve aile etkili olur. Çocuklara sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırmalıyız.

Çocukla her gün okulda ne yediği konusunda konuşulmalı ve yediği yemeklerin sağlıklı olanları anlatmalıyız. Sevmediği bir besin grubu varsa seveceği formlarda, beğeneceği şekillerde sunmayı denemeliyiz. Kantinden hangi besinleri aldığını takip etmeliyiz ve zararlı ve yararlı besinleri anlatmalıyız. Fakat anlatırken; bu besin sana yasak dememeliyiz. Örneğin; Cipsi tercih etmemelisin çünkü besleyici değil ve senin büyümene katkısı yok olarak nedenleriyle anlatılmalıyız. Okulda yemek veriliyorsa okul menüleri takip etmeliyiz . Okuldaki besinleri tamamlayıcı şekilde evdeki menü planını oluşturmalıyız .Okulda sebze yemeği yenildiyse evde etli bir yemek ile protein alımını dengelenmeliyiz.

Kahvaltı kesinlikle yapılmalı

Kahvaltı çocuklarda okul başarısını birebir etkileyen bir öğündür. Kahvaltı yapan çocuklarda okul başarısının daha yüksek olduğu ve daha dikkatli oldukları saptanmıştır. Ayrıca kahvaltı yapmayan çocuklarımız teneffüslerde abur cuburlara yönelip yanlış beslenmektedir.. Çocukların kahvaltılarında peynir, zeytin, yumurta, bal, reçel, pekmez, ve tam tahıllı ekmekler, içecek olaraksa; taze sıkılmış meyve suyu ve süt tercih edilmeliyiz. Salam, sosis, sucuk gibi yağlı ve nitrit-nitrat içeriği yüksek olan besinlerin fazla tüketilmemesini sağlamalıyız.

Beslenme çantası

Beslenme çantası hazırlamak çocuklarımızın abur cuburlara yönelmesini azaltarak daha sağlıklı beslenmelerini sağlar. Beslenme çantalarında neler olmalıdır; taze ve kuru meyveler, süt, ayran, dayanıklı peynirlerle hazırlanmış sandviçler, evde yapılan kekler, kuruyemişler (ceviz, badem, fındık) gibi besinlerle beslenme çantalarımızı hazırlamalıyız. Böylece çocuklarda acıkmayla ders konsantrasyonundaki azalmaları önlemiş ve daha başarılı çocuklarımız olur. Beslenme çantasının hazırlanmasıyla çocuklara ara öğün alışkanlığı kazandırmış oluruz.

Okulda su tüketimi dikkat edilmeyen konulardandır. Çocukların beslenme çantalarına su eklemek hem çocukların susuz kalmasını önler hemde kirli sulardan içmesini önlemiş oluruz.

Tekirdağ Özel Yaşam Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı

Begüm Gülçin

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi