www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

Uzmanlar, sıcak su ile karıştırıp içilen meyve aromalı soğuk algınlığı ilaçlarının bilinçli tüketilmesini öneriyor. Özellikle kış mevsiminde fazlaca görülen soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıkların tedavisinde, hastaların sıcak içecek tüketimine yöneldiği belirtilerek, eczanelerde satılan içinde greyfurt ve limon esansları bulunan toz içeceklerin bilinçli alınması gerektiğini vurgulandı.

Çay gibi tüketilmesi yanlış
Halk arasında meyve özlü içeceklere benzetildiği için çay gibi tüketilen toz ilaçların gereksiz alınması durumunda bir takım yan etkilerinin ortaya çıkabileceğini belirten uzmanlar, ilaç piyasasında son zamanlarda örnekleri çoğalan bu ilaçların, soğuk algınlığı ve gribin burun akıntısı gibi belirtilerini azaltmada kullanıldığını kaydetti. İlaçların kesinlikte limon aromasına aldanıp meyve özlü içecek niyetine tüketilmemesi gerektiğini ifade eden uzmanlar, doktor kontrolünde ve aşırı doza kaçmadan kullanılmasını önerdi.

Fazla tüketildiğinde uyuşukluk
Bazı hastaların, (daha çabuk iyileşirim) düşüncesi ile bu ilaçları çay gibi çok miktarda tükettiğini belirten uzmanlar, fazla tüketilmesi halinde ilaç içinde bulunan efedrin maddesinin uyuşukluğa neden olabileceğini, bilinçli tüketilmesinde ise, hiç bir sorun çıkmayacağını kaydetti. Uzmanlar ayrıca, kış aylarında artan soğukların, vücutta olumsuz etkilere neden olduğunu kaydetti. Bazal metabolizmanın (vücudun ihtiyacı olan asgari enerji miktarı) değiştiği kış aylarında vücut ısısının düştüğünü bildiren uzmanlar, normal ısı düzeyine ulaşılması için fazladan enerjiye ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Kışın fazla kilo almamak için ilk olarak tok tutucu çorba ve lifli gıdaların tercih edilmesi önerildi. Sürekli atıştırmanın önüne geçecek kepek, yulaf, çavdar, kuru fasulye, nohut, meyve ve sebze tüketmek, sık aralıklarla su içmenin yemek yeme isteğini azaltan etkenler olduğu belirtildi. Uzmanlar, çok fazla yemek yenilen 3 ana öğün yerine gün içinde 5 ara öğünle karnın doyurulması gerektiğini vurguladı.

Yemeğinizi 20 dakikada tüketin
Beyin, yemeğe başlandıktan yaklaşık 20 dakika sonra tokluk merkezini uyarıyor. Bu nedenle bu süreyi doldurmak ve daha fazla yememek için yemekte oyalanmak gerekir. Bunun için de en ideal yöntem, gıdaları yavaş ve iyi çiğneyerek, yemek yeme süresinin uzatılması. Bu hem fazla gıda alımını, hem de alınan gıdaların daha kolay sindirilmesini sağlıyor Sürekli açlık hissine karşı meyve tüketilmesi de önerildi.

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi